Samenwerking met Yves Saint Laurent

Blijf Groep gaat de komende twee jaar samenwerking met het bekende modemerk Yves Saint Laurent in het programma Abuse is not love. Met dit programma vraagt YSL wereldwijd aandacht voor partnergeweld en gaat zij jongeren trainen in het herkennen van de signalen van een ongezonde relatie.

9 signs of abuse

Om jongeren bewust te maken van partnergeweld heeft YSL de campagne 9 signs of abuse ontwikkeld: de 9 waarschuwingssignalen van een ongezonde relatie. De campagne zal online en offline te zien zijn, via social media, dagbladen en tijdschriften, billboards, advertentie en inhoudelijke artikelen. Ook wij zullen regelmatig berichten delen over de 9 signs of abuse.

YSL College Tour

Naast de campagne organiseren wij de komende 2 jaar een YSL College Tour, een tour langs universiteiten, hogescholen en MBO’s om studenten en leerlingen bewust te maken van wat partnergeweld is en hoe je het kan herkennen. Het eerste college zal plaatsvinden op dinsdag 16 november a.s. bij de Hogeschool Leiden.

Partnergeweld op de kaart

We kijken heel erg uit naar de samenwerking de komende twee jaar. Hanneke Bakker, bestuurder van Blijf Groep: “Het is een geweldige kans om samen met deze grote commerciële partij het onderwerp partnergeweld op de kaart te zetten. Zeker omdat zij doelgroepen kunnen bereiken die voor ons als hulpverlener niet zo makkelijk toegankelijk zijn.