Projectleider

De Combine – een samenwerkingsverband van vier vrouwenopvang instellingen (Arosa, Blijfgroep, Moviera en Perspektief)- zoekt per direct een:

Projectleider
Voor het project Financiële zelfredzaamheid in de vrouwenopvang
gemiddeld 18 uur per week

Armoede en schulden zijn een belangrijke risicofactor voor huiselijk geweld. Bij de vrouwenopvang heeft dan ook een groot deel van de cliënten schulden bij binnenkomst. Schulden en armoede veroorzaken stress, en deze stress is van invloed op het denkvermogen waaronder bijvoorbeeld planning, concentratie, gedragsregulatie. Mensen die in armoede leven en schaarste ervaren, zijn vaak niet goed meer in staat om doelgericht en probleemoplossend te handelen.

Het project Financiële zelfredzaamheid in de vrouwenopvang:
In dit project wordt door de Combine organisaties hun gezamenlijke expertise ingezet om cliënten te ondersteunen bij het voorkomen van schulden en het tegemoet zien van een financieel gezonde(re) toekomst. Het doel van het project is om de bestaande werkwijzen door te ontwikkelen en in het hele werkgebied van de Combine organisaties te implementeren en om nieuwe werkwijzen te ontwikkelen en te toetsen. Het project is in vier deelprojecten opgedeeld en bij de vier Combine  partners ondergebracht.

Wat ga je doen?
Als Projectleider ben je de sleutel tot het succes van het project Financiële zelfredzaamheid in de vrouwenopvang. De Projectleider stuur bovenstaand project aan en is er verantwoordelijk voor dat de vier deelprojecten bij elkaar aansluiten. Je begeleidt de teamleden van A tot Z. Je stelt samen een werkdoelstelling vast, begeleidt het team en ondersteunt de teamleden tijdens de looptijd van het project. Daarnaast coördineer je de samenwerking met de gemeente en de verschillende maatschappelijke partners. Er moet een landelijke uitrol plaatsvinden van het project en als projectleider zorg je er voor dat ook landelijk met relevante organisaties samengewerkt wordt.

Wie ben jij?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste kandidaat met een afgeronde HBO/WO-opleiding, met ruime ervaring in het aansturen van projecten. Kennis van het werkveld vormt een pre. In deze functie verwachten we daarnaast dat je de volgende competenties/vaardigheden bezit:

•    Je hebt ervaring met projectmatig werken
•    Je hebt een natuurlijk overwicht
•    Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden
•    Je bent klantgericht en initiatiefrijk
•    Je bent resultaatgericht en besluitvaardig
•    Je bent gedreven en ondernemend
•    Je bent in staat om belangentegenstellingen te overbruggen en proactief te handelen
•    Je hebt kennis van en inzicht in maatschappelijke en politieke ontwikkelingen
•    Je beschikt over uitstekende mondelingen en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Wat beiden wij?
Wij bieden je een professionele en dynamische  werkomgeving met betrokken en gedreven collega’s.
Arbeidsvoorwaarden en salaris conform CAO Sociaal Werk, salarisschaal 9 (minimaal € 2652,- maximaal € 3910,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur). Het project is voor de duur van 2 jaar.

Ben je Enthousiast?
Voor meer informatie over deze functie kun je op contact opnemen met Nelleke Westerveld, manager dienstverlening, tel: 088-3 744 694.
Stuur je motivatiebrief met CV uiterlijk voor 26 juni 2018 onder vermelding van vacaturenummer 201833 naar vacature@blijfgroep.nl

Voor hulp:

Voor hulp, advies en informatie belt u:
088 234 24 50

 

In geval van nood:

Neem geen risico

Bel 112